Mystery shopping

Co to je mystery shopping

Mystery shopping je kvalitativní metoda výzkumu maloobchodní kvality služeb využitelná v jakémkoli podnikatelském odvětví. Nejčastěji bývají zkoumané podniky z oblasti hoteliérství, restaurace, maloobchodní prodejny, e-shopy, internetové služby, ale také např. autosalony či banky. 

Výzkum je velmi užitečný také v případě srovnávací analýzy konkurenčních firem a jejich služeb. 

V závislosti na zkoumaném odvětví se posuzuje řada faktorů počínaje čistotou přes odbornost, přístup a úroveň zaměstnanců až po rychlost procesu a komfort zákazníka. Vyškolení pozorovatelé, mystery shoppeři, hodnotí úroveň firmy dle předem stanoveného scénáře či projektu.

"Proč si to nemůžu zkontrolovat sám?"

Z logiky věci se při návštěvě majitele bude obsluha snažit zalíbit a chovat se přesně tak, jak by si to majitel představoval. Pozice mystery shoppera přináší do situace reálný pohled, jak se ve vaší firmě „zachází“ s běžným zákazníkem. Výstupem mystery shoppingu je objektivní report, který ukáže, co je dobře, špatně, na čem by se dalo zapracovat a co je v podniku naopak na skvělé úrovni.

Jak výzkum probíhá

  1. Na domluvené schůzce probereme všechny vaše požadavky, probereme, na co se nejvíce zaměřit a vyslechneme všechna vaše speciální přání a problémy.
  2. Připravíme projekt a cenovou kalkulaci. 
  3. V předem neoznámený den (dny) váš provoz navštíví mystery shopper a vytvoří si detailní obrázek o jeho fungování.
  4. Zpracujeme report kvality služeb. 
  5. Vedení společnosti s námi absolvuje závěrečnou schůzku, na které report detailně probereme a vysvětlíme, co se dá zdokonalit.

Máte zájem?

Kontaktujte nás e-mailem na smatera@limette.cz.